Dostępność cyfrowa odnosi się do możliwości skorzystania z technologii cyfrowych i zasobów sieciowych, takich jak internet, komputery, smartfony, aplikacje i narzędzia cyfrowe, w celu przetwarzania, przechowywania i wymiany informacji.
Dostępność cyfrowa oznacza, że osoby:
mają równy dostęp do informacji i zasobów.
W tym kontekście istotne jest zapewnienie odpowiedniego dostępu do sprzętu, oprogramowania, usług, jak również treści, informacji, artykułów i innych zasobów stron internetowych, które umożliwiają ludziom wykorzystanie technologii cyfrowych w sposób skuteczny i bezpieczny. Dostępność cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla równości szans, rozwoju społecznego i ekonomicznego, a także w walce z wykluczeniem społecznym.
Wsparcie osób z niepełnosprawnościami – dzięki dostępności cyfrowej osoby z niepełnosprawnościami mogą wygodnie korzystać z serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
Prawo i perspektywa dla podmiotów publicznych – to obowiązek prawny, ale też nadzieja na dotarcie do wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Zaplanowanie dostępności – bez konsekwentnych, planowanych działań nie sposób zapewnić ją choćby na poziomie minimalnym.